الثلاثاء، يوليو 01، 2014

موعد التقديم لتنسيق القبول بالثانوى العام 2014/2015 بالإسكندرية 5 يوليو

 موقع تنسيق الثانوى العام بالإسكندرية 
http://www.alex-edu.com/index-8.html
تنسيق التعليم الفني للعام الدراسي 2014 – 2015
http://www.alex-edu.com/fane.htm

تقرر موعد السبت 5 يوليو 2014 لبدء تقديم ملفات طلاب الشهادة الإعدادية 

للقبول بمدارس الثانوى العام بمحافظة الإسكندرية 

وذلك بالملف الخاص بالطالب فقط مع ورقة الرغبات



هناك 55 تعليقًا:

  1. انا جايب مائه اثنان وتسعون ونصف ممكن ادخل ثانوي عام انا اسمي محمد حسين حسن حسني عمران السيد انا من الاسكندريه ارجو انكم ترودو عليا

    ردحذف
    الردود
    1. لن يتم قبولك بالثانوى العام ,,, لأن تنسيق الثانوى حد أدنى "أقل مجموع يتم قبوله" 205 درجة ومجموعك أقل ,,,, تنسيق الفنى حده الأدنى 153 درجة

      حذف
    2. انا عاوز ادخل ثانوي عام خدمات انا جايب 177.5 ادخل ولا لا

      حذف
    3. انا احمد على جايب 198 و عايز اخش صنايع بس عايز اعرف الاقسام اية انا موهوب فى الكمبيوتر

      حذف
  2. انا جايب 215 ينفع اقدم ثانوى

    ردحذف
  3. انا جايبه 201 ممكن ادخل ثانوى عام

    ردحذف
  4. انا فى ادارة المنتزة و عايزة ادخل ادارة شرق و جايبة 289 ينفع ادخل ولا لأ ؟؟؟

    ردحذف
    الردود
    1. اسحبى ورقة تعديل تنسيق واكتبى رغباتك الجديدة على ادارة شرق وارفقى ما يثبت عنوان على الرمل مع وصل كهرباء او فاتورة تليفون وادخلى ورقة التعديل فى ملفك

      حذف
    2. لو سمحتى انا عندى نفس الموضوع و انا جيبة 289 و قدمت طلب تعديل تنسيق ولم يطلب احد وصل نور واو كهرباء هل اوراقى كاملة ؟ و متى سنعرف نتيجه تعديل التنسيق؟ ارجو الرد

      حذف
  5. انا عايز اعرف موعد التقديم لتنسيق القبول بالثانوي العالم بالمنوفية 2014

    ردحذف
  6. يعنى انتى مش عا رفه ان فى مراحل للتنسيق وبيوصلا الى 195 درجه وممكن اقل

    ردحذف
  7. انا جايبه 235 اخش ثانوي

    ردحذف
  8. طيب لو سمحتى انا من الجيزة وعايزة اعرف موعد التقديم فى الجيزة

    ردحذف
    الردود
    1. هابحث وابعت ارد عليكى لكن هو التنسيق عامة ابتدى وهينتهى على آخر الشهر يعنى روحى اسألى فى المدرسة ال مدرستك الاعدادية مربوطة عليها

      حذف
  9. طيب لو سمحتى انا من الجيزة وعايزة اعرف موعد التقديم فى الجيزة

    ردحذف
    الردود
    1. لز سمحتي هو في مرحلة ثانية للتقديم في محافظة الاسكندرية

      حذف
  10. انا من الاسكندريه ومجموعى 197.50 ممكن ادخل ثانوى عام حتى ولو المرحله الثانيه

    ردحذف
  11. ارجو الرد عليه انا جايبه مجموع 197.50ممكن ادخل الثانوى العام ارجو الرد

    ردحذف
    الردود
    1. تقبلى ثانوى تجارى أو إذا حبيتى تدخلى ثانوى عام يبقى تقدمى فى مدرسة خاصة

      حذف
  12. هو ميعاد انتهاء التحويل امتى

    ردحذف
  13. المرحله الثانيه تبدء من 200 وانتى بتقولى لا يوجد فى الاسكندريه مراحل ولسه المرحله الثالثه وانا جايبه 197.50يعنى ممكن اقبل فىالثانوى العام

    ردحذف
    الردود
    1. التنسيق يبدأ من 205 وموقع التنسيق الرسمى حدد الدرجات
      وانتى بتقولى ان فيه مرحلة تانية من 200
      وموقع التنسيق لم يذكر ذلك
      لكِ مصادرك اتبعيها
      انى قد بلغت اللهم فاشهد

      حذف
  14. عايزه اعرف انتى مين امنيه وجدى حاجه فى الاداره التعليميه عايزين نعرف

    ردحذف
  15. طب ممكن تعرف انا سايبه الدراسه من اربع سنين وحابه ارجه تانى وكنت فى ثانوى ومكملتش ممكن ينفع

    ردحذف
  16. لو سمحت سؤال بس عندي قريبي أمتحن دور تاني وجايب 175.5 وعاوز يقدم في ثانوي عاام فممكن أعرف لو ممكن ولا لأ ولو ممكن يبقي مدارس ايه الدور التاني اللي بمحافظه الاسكندريه :/

    ردحذف
  17. مفيش مرآحل تانيه باسكندريه ازآي ؟؟ .. انآ قالولي اجي أول شهر 8 بعد العيد و هخش مرحله تآنيه عآدي .. مآ تقلقوش يآ جمآععه الي فوق ال 200 هيخشش .. هو أي حد يتكلم كده و خﻵص .. ايه الرخآمه دي

    ردحذف
  18. ممكن اعرف فى مرحله تانيه ولا لاء

    ردحذف
  19. انا احمد من الاسكندرية مجوعى 200 ونفسى اقدم فى ثانوى عام ويرت ينزول التنسيق مش ينزلو درجتن بس

    ردحذف
  20. لو سمحت انا جايبة 284.5 و قدمت فى مدرسة الرمل و كنت هيزة اعرف انا حقبل فيها و لا مش حقبل

    ردحذف
  21. انا جيبه 196 وانا فى القاهره ممكن ادخل ثانوى عام ولا لااء

    ردحذف
  22. اناجيبه 196 وبالقاهره فى امل لنزول التنسق

    ردحذف
  23. انا جايب 197 ينفع ادخل ثانوى عام

    ردحذف
  24. انا جايبه 192.5 قدمت تجارى وعوزه اعرف قبلت ولا لا ممكن اعرف

    ردحذف
  25. واخر مرحله بتاخد من كام للثانوى العام

    ردحذف
  26. انا من طنطا التنسيق بالغربية 225 وانا جايب 218 ممكن اقدم خدمات بالمدرسة

    ردحذف
  27. ينفع اقدم دلوقتى بعد الترم الاول نا خلص وامتحنه ملاحق

    ردحذف
  28. معليشى رودى علية معليشى انا جيب 199 انشاء الله ممكن ادخل صح

    ردحذف
  29. انا عاوزه ادخل تمريض عادى بمحافظه الاسكنداريه ومش عارفه بيقبل من كام انا جايبه 228 ممكن اتقبل وله ايه

    ردحذف
  30. لوسمحتي التقديم في اسكندريه امتى

    ردحذف
  31. لو سمحت انا جايبة 202 وانا بالقليوبية وعاوزة ادخل ثانوى عام ولو حتى منازل او خدمات وهو ينفع ادخل منازل ولالالا؟؟؟؟ ارجو الرد ضرورى

    ردحذف
  32. لوسمحتوا انا جايب 211 وعاوز ادخل ثانوي عام
    2016/2017

    ردحذف
  33. انا إتأخرت ف التقديم لأنى كنت مسافرة و التقديم كان نهايته النهاردة ف الثانوى العام ...... أعمل إيه ؟؟
    أنا إدارة غرب المحلة و جايبة 99% ارجو الإفادة و شكرا مقدما

    ردحذف

المشاركات الشائعة